fbpx

Miracle A/S
Borupvang 2C
2750 Ballerup
Tlf.: +45 4466 8855
CVR: 2567 8990
info@miracle.dk

X

Migrering til Atlassian Cloud

Sådan forbereder I jeres migrering – Atlassian Cloud Migrering

Ønsker I også god forberedelse til jeres Cloud-migrering?

Forberedelse er en yderst vigtig del af migreringsprocessen.
Der kan gøres flere ting inden den egentlige migrering af data for at sikre en effektiv
og succesfuld migrering.

Lad os hjælpe dig!

Atlassian app

Apps

Hvis apps bruges i enten Jira eller Confluence, bør I analysere jeres apps. Dette kan gøres ved at
svare på følgende spørgsmål for hver enkelt app:

  • Hvad bruges appen til?
    • Den samme app kan ofte bruges forskelligt af forskellige personer eller
      teams og til forskellige formål.
  • Hvem bruger appen?
  • Bliver appen rent faktisk brugt, eller kan den afinstalleres før migreringen?
  • Vil appen være nødvendig i cloud?
    • Nogle apps vil være overflødige i cloud, da den funktionalitet, de leverer,
      er indbygget i cloud.

Appen “App Usage for Jira”, udviklet af Atlassian og tilgængelig gratis på Atlassian
Marketplace, kan hjælpe med at kaste lys over app-anvendelsen i Jira.
Informationen fra denne app kan dog ikke stå alene. I skal evaluere dine apps én
efter én for at minimere risikoen for at rende ind i uforudsete problemer.

 

Brugere

Processen med at migrere brugere til cloud kan være kompliceret. Derfor er det en fordel at kontrollere og eventuelt rette følgende:

  • Alle brugere (inklusiv dummy-brugere, service-brugere osv.) skal have en gyldig e-mailadresse – ellers kan de ikke migreres til cloud.
  • Alle brugere skal have en unik e-mailadresse (to brugere kan ikke have samme e-mailadresse)

Anvendelse af Jira eller Confluence

Den faktiske brug af Jira og Confluence skal specificeres og helst dokumenteres. Denne aktivitet er forholdsvis vigtig, da den vil fungere som tjekliste/to-do-liste for, hvad der skal fungere efter migreringen.

  • Bed dine brugere om at udarbejde User Stories.
    • User Stories skal beskrive af hvem, til hvad og hvorfor Jira og Confluence anvendes.
    • F.eks.: “Som projektleder bruger jeg funktionalitet X i app Y i Jira for at rapportere på Z til ledelsen en gang om måneden.”
  • Prioriter User Stories efter, hvor kritiske de er. Hvilke User Stories er forretningskritiske, og hvilke er mere i kategorien “nice to have”?
    • Mindre kritiske User Stories ignoreres ikke, men disse kan ofte håndteres i dagene/ugerne efter migreringen, hvorimod forretningskritiske User Stories helst bør være fungerende fra dag ét efter migreringen.
  • Dokumenter forretningskritiske workflows. Det kan være fordelagtigt at dokumentere disse, da en vis omkonfiguration kan være nødvendig, for at workflows kan fungere i cloud.
    • Det, der medvirker til at gøre workflows komplekse, kan være omfattende brug af apps, automatiseringer, triggers, validators, conditions og post-functions.
  • Dokumenter eventuelle integrationer til/fra Jira eller Confluence, da disse integrationer formentlig skal enten omkonfigureres eller grundlæggende laves om.

 

 

Vi hjælper jer med jeres migrering!

Hos Miracle er vi Atlassian-eksperter, og vi deler hellere end gerne vores erfaringer med dig. Hvis nogen af de ovennævnte punkter giver anledning til spørgsmål, behov for råd eller input om tidligere erfaringer, vi har haft – så tøv ikke med at kontakte os.

Download eventuelt vores Handout, som giver dig svar på, hvad du selv kan gøre som forberedelse til din Atlassian Cloud Migrering.

Kom godt i gang

Har I spørgsmål til Atlassian-priser eller -løsninger? Eller er I gået i stå hos en leverandør, som ikke har certificerede Atlassian-konsulenter til at hjælpe jer videre? Så kontakt Miracle og hør, hvordan vi kan hjælpe.

 

Hans William Falck
Atlassian Afdelingsleder
phone 2073 7433
Der anvendes cookies for at løfte brugeroplevelsen
Got it