Skrevet: fre. 28 sep. 2018

Fra HipChat/Stride til Slack

I sommers tog Atlassian fusen på alle sammen og annoncerede et strategisk partnerskab med Slack, det har den konsekvens, at de trykker på sluk knappen for HipChat og Stride den 15 Februar 2019.

Dermed vil HipChat og Stride ikke længere være mulig at benytte efter ovenstående dato.

Det betyder også, at mange organisationer skal finde et andet chat tool. En situation vi selv stod i for kort tid siden.
I sin tid, da vi i Miracle besluttede os for, at vi skulle have Stride istedet for HipChat, var det i stærk konkurrence med Slack.

Derfor var det naturligt for os at genbesøge vores krav til et Chat tool og se om Slack stadig matcher dem.
Vi havde en lang række krav til et nyt chat tool, så vi kunne ikke fokusere udelukkende på IM, og samtidig være tro mod løftet om ét værktøj til intern kommunikation.

Blandt disse er:

Derfor var vi nødt til at finde et chat tool der understøtter overstående krav. Derudover skal det selvfølgelig også understøttes på alle de platforme vi bruger. Slack opfylder alle disse krav, og vores vurdering er, at Slack kan det bedre end dets konkurrenter.
Vi igangsatte derfor en ny plan – Vi skulle migrere til Slack as soon as possible.

Og selvom Atlassian og Slack har gjort deres for, at gøre migreringen bliver så smertefri som mulig, identificerede vi en række faldgrupper i forbindelse med vores egen migrering til Slack.

Derfor er der nogle punkter, I skal være opmærksomme på ved migrering til Slack:

Vi hjælper jer gerne med at migrere til Slack fra HipChat og Stride, eller tager en uddybende snak om vores erfaringer med migreringen.

spørgsmål? Kontakt

Manne Westberg Kjærby

Atlassian Lead

Ring på +45 4272 9181
mkj@miracle.dk