Metronome

Metronome

Udfordring

Intranettet var blevet en for stor og frustrerende del af Metronomes interne kommunikation. Medarbejderne brugte det ikke – der var for svært at finde rundt – det var for “Sharepoint agtigt” – og det var en envejs kanal der ikke bidrog til aktiv kommunikation i virksomheden.

Metronome søgte derfor en enkel og mobil løsningen, for at få en mere intuitiv, inspireret  og vedkommende intern kommunikation. Løsningen skulle kunne bruges både af fastansatte og projektansatte.

Løsningen

Løsningen blev helt at afskaffe Sharepoint og lægge de få fælles dokumenter ud på en mobil løsning: Sådan får du adgang til WI-FI, her finder du personalehåndbogen. Men først og fremmest er der lagt vægt på at få lavet en nyhedkanal, med opslag om produktioner, awardshows og events, der er aktuelle netop nu. En kanal hvor alle lægger op og alle kommenterer og alle liker. På den måde kommer Metronomes stærke kreative kompetencer til udfoldelse. Det er simpelthen sjove farverige nyheder. Desuden er der lagt vægt på en løsning med praktiske funktioner som booking af udstyr og mødelokaler, frokostbestilling og kontaktdata på medarbejdere.

Frokost

Appen har gjort det lettere at bestille frokost, der dagligt produceres ude i byen. Tidligere skulle hver medarbejder hver eneste dag udfylde en seddel med bestilling og sætte den på et spyd i kantinen. Det gav en masse arbejde i bogholderiet. Nu er det hele – både bestilling og administration – bare noget der gøres i appen.

Booking af mødelokaler og udstyr

Appen integrerer til Outlook så det er hurtigt og enkelt at få et overblik over mødelokaler, også mens medarbejderne er hjemme eller på farten. Først og fremmest har det betydet mere effektiv udnyttelse af lokalerne: Det er så enkelt at frigive lokalerne, når et møde aflyses eller afkortes, at det bliver gjort.

Medarbejdersektionen

Med mange projektansatte medarbejdere er det afgørende, at det er enkelt at finde billede, telefon og e-mail på hinanden. Derfor har det været en stor forbedring, at man kan ringe alle medarbejdere op direkte fra appen, når man har fundet den, man leder efter. Ikke noget med at få indlæst alle medarbejdere i sin kontaktliste, så den holder op med at være overskuelig. Samtidig er der under den enkeltes profil gjort plads til, at man kan skrive lidt om sig selv og angive en “in case of emergency” kontaktperson. Så der er også styr på arbejdsmiljøet.

Kontakt

Ursula Krogsbøll

Direktør, Digital strategi og innovation
Master IT-Management and Strategy

Ring på +45 53 74 71 66
ukr@miracle.dk