Mobil-app til Totalkredit
En praktisk og tilgængelig løsning, der hjælper med et hurtigt overblik, når du skal købe bolig

Udfordring
En stor del af den voksne, danske befolkning har et realkreditlån, og det er typisk vores livs største, økonomiske forpligtelse. Samtidig oplever vi os selv som usikre i låneprocessen og har en fornemmelse af, at “det ikke er noget, jeg har forstand på”. Og strengt taget interesserer det os ikke. Faktisk brænder de færreste af os for at vide noget om realkreditlån. Men det er vigtigt, at vi får taget stilling til, hvor meget vi vil låne, hvor længe vi vil låne og at vi får afvejet fordele og risici ved de forskellige lånetyper. I låntagningssituationen står vi typisk med blandede følelser af utilstrækkelighed og en forventning om en langtrukken og kompliceret proces – en proces, der dog har stor betydning for vores fremtidige økonomi.
Udfordringen er at skabe en digital service, der opleves enkel og som sætter helt almindelige, voksne danskere i stand til at foretage kompetente til- og fravalg, UDEN at de først skal bestå den store realkreditbelåningseksamen. En service, der opleves som hurtig og venlig. En service, mennesker uden finansiel baggrund har lyst til at anvende.

Løsning
Miracle udviklede en app, der giver et hurtigt overblik, hvis du skal til at købe bolig, men også hvis du allerede har et realkreditlån. Du kan hurtigt beregne, hvad det vil koste at låne til en ny bolig med forskellige lånetyper. Og du kan tjekke dit realkreditlån, hvis du allerede har et. Måske kan du med fordel
lægge om til en anden lånetype. Du kan også lede efter drømmeboligen direkte i appen og få forslag til finansiering. Løsningen henter data fra Den Digitale Tinglysning, boliger til salg, NemID og integrerer til Totalkredits beregnings services. En løsning der stiller store krav til formidling af vanskeligt stof, UX, sikkerhed omkring data privacy og sikkerhed omkring korrekthed.
Faktisk stiller løsningen også usædvanligt store krav til design, idet Totalkredit co-brander de mange medlemspengeinstitutter, de samarbejder med. Appen håndterer således Look & Feel på tværs af virksomheder.
Om kunden
Forenet Kredit er den forening, som ejer det meste af Totalkredit og Nykredit. Foreningens formål er blandt andet at sikre danske boligejere og virksomheder adgang til finansiering over hele Danmark nu og fremover.
Samtidig har Forenet Kredit også en klar strategi – nemlig at foreningens indtægter fra blandt andet ejerskabet af Totalkredit skal komme kunderne til gode. Det er bl.a. derfor, at du som kunde i Totalkredit kan få KundeKroner.