X

Metronome

Mobilt intranet til Metronome

Da det traditionelle, tunge intranet blev til en agil, mobil løsning.

Udfordring

Intranettet var blevet en for stor og frustrerende del af Metronomes interne kommunikation. Medarbejderne brugte det ikke, da det var for svært at finde rundt og for “Sharepoint-agtigt” – og det var en envejskanal, der ikke bidrog til aktiv kommunikation i virksomheden.

Metronome søgte derfor en enkel og mobil løsning for at få en mere intuitiv, inspirerende og vedkommende intern kommunikation. Løsningen skulle kunne bruges både af fastansatte og projektansatte.

Løsning

Løsningen blev helt at afskaffe Sharepoint og lægge de få, fælles dokumenter ud på en mobil løsning. Den indeholder bl.a. information om, hvordan man får adgang til WI-FI, og hvor man finder personalehåndbogen. Men først og fremmest er der lagt vægt på at få lavet en nyhedkanal med opslag om produktioner, awardshows og events, der er aktuelle netop nu. En kanal, hvor alle lægger op, og alle kommenterer og liker. På den måde kommer Metronomes stærke, kreative kompetencer til udfoldelse. Det er simpelthen sjove, farverige nyheder. Desuden er der lagt vægt på en løsning med praktiske funktioner som booking af udstyr og mødelokaler, frokostbestilling og kontaktdata på medarbejdere.

money
Frokost

Appen har gjort det lettere at bestille frokost, der dagligt produceres ude i byen. Tidligere skulle hver medarbejder hver eneste dag udfylde en seddel med bestilling og sætte den på et spyd i kantinen. Det gav en masse arbejde i bogholderiet. Nu klares det hele – både bestilling og administration – gennem appen.

calendar_view_day
Booking af mødelokaler og udstyr

Appen integrerer til Outlook, så det er hurtigt og enkelt at få et overblik over mødelokaler, også mens medarbejderne er hjemme eller på farten. Først og fremmest har det betydet mere effektiv udnyttelse af lokalerne: Det er så enkelt at frigive lokalerne, når et møde aflyses eller afkortes, at det bliver gjort.

person
Medarbejdersektionen

Med mange projektansatte medarbejdere er det afgørende, at det er enkelt at finde billede, telefonnummer og e-mail på hinanden. Derfor har det været en stor forbedring, at man kan ringe alle medarbejdere op direkte fra appen, når man har fundet den, man leder efter. Ikke noget med at få indlæst alle medarbejdere i sin kontaktliste, så den holder op med at være overskuelig. Samtidig er der under den enkeltes profil gjort plads til at man kan skrive lidt om sig selv og angive en “in case of emergency”-kontaktperson. Så er der også styr på arbejdsmiljøet.

Om kunden

Metronome er et af Danmarks største produktionsselskaber, der gennem mere end 60 år har skabt en lang række kendte og elskede tv-successer som “Hvem vil være millionær”, “Luksusfælden”, “MasterChef”, “Langt fra Las Vegas”, “Familien fra Bryggen” og mange, mange flere. Metronome har mere end 100 ansatte i Danmark, og er ejet af EndemolShineGroup – et af verdens største og mest kreative produktionsselskaber, der laver prisvindende underholdning til både traditionelt TV og mere end 30 forskellige digitale platforme. I 2017 producerede EndemolShineGroup mere end 800 produktioner på 79 forskellige sprog, sendt på 287 kanaler rundt om i verden.

Vil du vide mere

 

Ursula Krogsbøll
Innovationsdirektør
phone 5374 7167
Der anvendes cookies for at løfte brugeroplevelsen
Got it