Mobilt intranet til Metronome
Da det traditionelle, tunge intranet blev til en enkel og intuitiv mobilløsning.

Udfordring
Intranettet var blevet en for stor og frustrerende del af Metronomes interne kommunikation. Medarbejderne brugte det ikke, da det var for svært at finde rundt og for “Sharepoint-agtigt” – og det var en envejskanal, der ikke bidrog til aktiv kommunikation i virksomheden.
Metronome søgte derfor en enkel og mobil løsning for at få en mere intuitiv, inspirerende og vedkommende intern kommunikation. Løsningen skulle kunne bruges både af fastansatte og projektansatte.

Løsning
Løsningen blev helt at afskaffe Sharepoint og lægge de få, fælles dokumenter ud på en mobil løsning. Den indeholder bl.a. information om, hvordan man får adgang til WI-FI, og hvor man finder personalehåndbogen. Men først og fremmest er der lagt vægt på at få lavet en nyhedkanal med opslag om produktioner, awardshows og events, der er aktuelle netop nu. En kanal, hvor alle lægger op, og alle kommenterer og liker. På den måde kommer Metronomes stærke, kreative kompetencer til udfoldelse. Det er simpelthen sjove, farverige nyheder. Desuden er der lagt vægt på en løsning med praktiske funktioner som booking af udstyr og mødelokaler, frokostbestilling og kontaktdata på medarbejdere.
Om kunden
Metronome er et af Danmarks største produktionsselskaber, der gennem mere end 60 år har skabt en lang række kendte og elskede tv-successer som “Hvem vil være millionær”, “Luksusfælden”, “MasterChef”, “Langt fra Las Vegas”, “Familien fra Bryggen” og mange, mange flere. Metronome har mere end 100 ansatte i Danmark, og er ejet af EndemolShineGroup – et af verdens største og mest kreative produktionsselskaber, der laver prisvindende underholdning til både traditionelt TV og mere end 30 forskellige digitale platforme. I 2017 producerede EndemolShineGroup mere end 800 produktioner på 79 forskellige sprog, sendt på 287 kanaler rundt om i verden.
Vil du vide mere